Sunday, September 22, 2013

deep


Ya, masih terlalu awal untuk berasa normal.

Pasrah. Redha.

Some told me : Fikir diri sendiri dulu .. Baru fikir pasal orang lain.

You know what? Masa gagal kali pertama dulu, apa yang aku buat ialah menjaga hati sendiri.. Tanpa mengendahkan hati yang lain. Hati orang lain aku tak jaga langsung. Selfish. Sangat. Biarkan hati yang lain.. Jaga hati sendiri dulu. Then.. End up dengan. Kegagalan. Tamat lah episod di situ. Episod terlalu menjaga hati sendiri. The end.

Then, I was regret. Menyesal. Okay, after this aku kena jaga hati yang lain..
Please please please don't be too selfish. Hati yang lain kena jaga juga.. Danggg. Apa yang jadi? Hati sendiri tak terjaga. Hati mereka aku perlu jaga. Perlu. Then, end up dengan apa? Kegagalan lagy. So sad .. Tamat lagi episod kali ini. Episod hati sendiri tak terjaga. Allah..

Then aku dinasihati dengan:

Eeka, jaga hati sendiri dulu, baru jaga hati orang lain .. 

Mula-mula aku setuju. But teringat tentang kegagalan aku yang pertama. Ya Allah! Itu salah.. So, apa jawapannya sekarang? :')

Fahami hati sendiri dulu, baru faham hati orang lain. Mungkin ini betul? Bukan tentang jaga menjaga. Tapi kita perlu faham dahulu, kan? Am I right?

Atau mungkin aku belum matang untuk menjaga/faham hati orang? Mungkin ..

Sorry being so deep deep deep dan semua yang di update pun semua pasal deep deep and deep.

Well, tak tahu dengan siapa lagi harus ku adu? Dengan yang Maha Mengetahui.
Yes, I have did it. :)
Cuma disini aku hanya ingin luahkan sahaja apa yang aku rasa, agar menjadi panduan di hati akan datang Insha Allah. :)

No comments:

Post a Comment